eabfceddfbdeedcbcfcfaebbbda
door: Edgar Wallenburg | Zodiac Horoscoop ©

Wie zou denken dat de Denen een geheim hebben dat we allemaal kunnen koesteren? De Denen lijken de gelukkigste mensen ter wereld te zijn. Dus, wat is hun geheim?

Overal lijken we naar de rand te worden geduwd. We haasten, overwerken ons , slapen niet goed, zijn te zwaar belast en voelen zich ellendig. We werken overbelast zodat we te veel kunnen kopen en over consumeren. Het resultaat is dat we ongelukkig zijn, ongezond en dat we jonger dan ooit doodgaan.

Dus wat we moeten doen is een stap terug , van de zogenaamde rattenrace waarbij de enige persoon die de gelukkigste lijkt te zijn degene is die op de een of andere manier al deze onzin erin heeft gestopt en in feite gestopt is om de rozen minstens één keer per dag  te ruiken.

Wat kunnen de Denen ons leren over geluk? Ik geloof dat ze ons veel kunnen leren. In dit artikel zal ik enkele manieren onderzoeken waarop we een paar eenvoudige gewoonten kunnen proberen die ons gelukkiger en gezonder maken.

1. Neem de tijd om een ​​paar keer per dag te rusten en te ontspannen – eenmaal in het midden van de dag, eenmaal in de late namiddag en eenmaal in de avond. Neem  je rusttijden,  geen tekstberichten of gebruik van  andere technologieën. Kijk geen televisie. Ga zitten en ontspan je  met een kopje thee of koffie.

2. Doe een paar keer per dag een eenvoudige meditatie, bij voorkeur ’s ochtends en’ s avonds. Als je er ’s middags een zou kunnen beheren, des te beter. Meditatie hoeft niet ingewikkeld te zijn. Het kan zo simpel zijn als zittend in een comfortabele stoel, een paar keer diep ademhalen, een timer instellen voor tien minuten, je ogen sluiten en je richten op je ademhaling. Wanneer de zoemer afgaat en het einde van je tien minuten aangeeft, open je je ogen langzaam en neem je een paar seconden de tijd om te voelen hoe goed het is om ontspannen te zijn. Daarna kunt u uw normale activiteiten hervatten.

3. Leef zoveel mogelijk in het moment. Probeer situaties of aspecten van je dag niet te overdenken. Probeer je in plaats daarvan een paar keer per dag op je ademhaling te concentreren. Neem de tijd om te genieten van het uitzicht, waar je ook bent. Er is altijd iets moois om ons heen. Het enige wat we moeten doen is kijken en het zien.

4. Communiceer met de natuur. Dit kan een eenvoudige wandeling in het park zijn of gewoon buiten tijdens op uw lunchpauze en op zoek naar een rustige groene omgeving. Dit kan je energie herstellen en je helpen je veel meer ontspannen voelen. Het kan je ook helpen om te centreren en te leven op het moment, niet in het verleden of in de toekomst.

Door deze stappen te nemen, verkrijgt u meer gemoedsrust. Dit kan u helpen om u gezonder en gelukkiger te voelen. En wanneer het weekend komt, kunt u meer van deze tips oefenen. Het zal je gemoedsrust en evenwicht volledig herstellen.

Meer inspiratie