Innerlijke vrede echt? Ik kan veranderen
door: Nella Hajji | Zodiac Horoscoop ©

Het ontdekken van innerlijke rust in de moderne wereld is een redelijke obstakel. Alles in de moderne samenleving voelt als een uitdaging om gemoedsrust te ervaren. Er zijn echter manieren om innerlijke vrede te ontdekken en te bewaren. Innerlijke vrede is een keuze, en een aantal van je routines identificeren hoeveel vrede je ervaart in je dagelijkse leven.

Ervaar innerlijke rust en geniet van het leven:

1. Richt uw interesse op die dingen die u kunt beheren.
Waarom piekeren over dingen die je niet kunt beheren? Het zint je humeur en maakt je minder capabel. Stel uzelf letterlijk de vraag: “Is dit iets dat ik kan beheren of beheersen? Zal u zich op welke manier dan ook zorgen maken?”

2. Geniet van de natuur.
De oorspronkelijke mensen woonden niet in een huis met 3 slaapkamers / 2 badkamers en aten geen magnetron maaltijden. Maak een lange wandeling in het park of investeer een weekend kamperen. Je zult je heel anders voelen dan wanneer je de hele dag binnenshuis zit. Er is iets rustigs om te zijn tussen de vogels en de bomen.

3. Wees trouw aan jezelf.
Zeer weinig dingen zijn verontrustender dan een leven te leiden waar je niet voor bedoeld was. Het knaagt voortdurend aan je. Leef een leven dat gelijk staat met je waarden. Het is te simpel om de samenleving toe te staan ​​je keuzes te dicteren. Je hoeft je leven niet te investeren in een carrière om anderen te imponeren. Je hoeft niet achter een duur huis aan te jagen. Maak je eigen keuzes over wat essentieel voor je is.

4. Eet voedzaam voedsel.
Je zult je misschien niet realiseren hoe erg je je voelt omdat je er zo aan gewend bent. Probeer een week te eten zoals je weet dat je zou moeten. Let op de belangrijke verandering in hoe je je voelt. Probeer nu wat fast food te consumeren en kijk wat er gebeurt met je gemoedstoestand en je algemene gevoel van welzijn. Je voelt je alsof je per truck bent overreden.

5. Sport of beweeg regelmatig.
Heb je ooit ontdekt hoe geweldig je je voelt als je de sportschool verlaat na een training?Bewegen voelt goed, en je voelt je goed over jezelf om het te doen.

6. Doe iets goeds voor iemand anders.
Dit is een fantastische methode om je aandacht af te leiden van jezelf. Je bent je er meer van bewust dat anderen ook worstelen. Als je vriendelijk bent, krijg je in ruil daarvoor vriendelijkheid en mededogen. Je zult ook een gevoel van trots en voldoening voelen wanneer je een andere persoon helpt.

7. Wees assertief.
Wees open met je verlangens. Je krijgt niet alleen meer kans om precies te krijgen wat je wilt, maar je zult ook meer controle over je leven voelen. Passief zijn leidt tot minder controle, wat in tegenspraak is met innerlijke rust. Wees moedig zonder agressief te zijn.

8. Mediteer.
Meditatie is ontspannend. Het stelt je ook voor om het leven en zijn uitdagingen nauwkeuriger te zien. Dingen zijn vaak beter dan ze lijken. Meditatie kan voorkomen dat je geest een omstandigheid erger maakt dan het in werkelijkheid is.

9. Probeer niet anderen te veranderen.
Je zult net zoveel succes hebben om het weer te veranderen. Het is moeilijk genoeg om jezelf te veranderen. Hoe gaat dat je dan ooit dat lukken met iemand anders?

Het is belangrijk om mentaal en fysiek goed voor jezelf te zorgen. Eet goed, beweeg en blijf trouw aan jezelf. Wees assertief en neem de controle over je leven. Alle verworvenheden ter wereld kunnen innerlijke vrede niet vervangen. Voorkom dat je jaagt op dingen die door de maatschappij als cruciaal zijn aangemerkt. Beslis zelf en leef het leven dat je moest leven.

Meer inspiratie